Zoeken

Cheatsheet voor sociale media 2020: onmisbare afbeeldingsformaten!

Richtlijn voor Twitter-omslagprofielfoto

Op internet vind je veel bronnen waarin de spiekbriefjes voor sociale media worden genoemd. De meeste zijn verouderd, dus laten we het bijgewerkte blad uitzoeken om de concurrentie voor te blijven. Allemaal dankzij de geweldige mensen die het me gemakkelijk hebben gemaakt om de nieuwste afbeeldingsformaten te presenteren.

Een geheim om te raden of het blad is bijgewerkt of verouderd, is door naar de afbeeldingsgrootte van Facebook te kijken. Volgens de nieuwe richtlijnen is de omslagfoto herzien van 828 pixels naar 851 pixels breed.

Het valt niet te ontkennen dat de sociale-mediaplatforms hun afbeeldingsformaten en -formaten blijven herzien. U moet dus worden bijgewerkt met de nieuwe formaten om de afbeeldingen dienovereenkomstig te ontwerpen. Het bespaart u echter de extra inspanningen die moeten worden geleverd om de afbeelding na het ontwerpen te bewerken.

Om de stijgende populariteit van sociale media het hoofd te bieden, is het verplicht om uw aandacht te richten op het optimaliseren van de afbeeldingen die uw merk op de juiste manier vertegenwoordigen. Laat me je door deze lijst leiden die de specifieke afmetingen van afbeeldingen weergeeft die op sociale-mediaplatforms moeten worden gebruikt. Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel succes!!

Facebook-fotoformaat

Facebook heeft zijn omslagfoto aangepast van 851 pixels naar 828 pixels breed. Te veel gebruikers bekijken Facebook in mobiele apps, dus ik raad je ten zeerste aan een formaat te gebruiken dat perfect past op zowel mobiele apparaten als desktops. Hier is de dimensielijst:

  • De grootte van de omslagfoto is ingesteld op 828 x 315 pixels voor desktop en 828 x 462 pixels voor mobiel.
  • 180 x 180 pixels is het juiste formaat van een Facebook-profielfoto.
  • De grootte van de miniatuurafbeelding voor tablet of applicatie is 111 x 74 pixels.
  • De voorbeeldgrootte van de link is 600 x 315 pixels.
  • De grootte van de fotopost is 504 x 504 pixels.
  • 801 x 250 pixels is de juiste maat voor een groepsomslagfoto.
  • Het formaat van de omslagfoto van het evenement is 784 x 295 pixels.

Twitter-fotoformaat

"Eerste indruk is de laatste indruk" is een veelgehoord gezegde en het is eigenlijk ook waar. Profielfoto's vertegenwoordigen het merk en zijn het belangrijkste identificatiekenmerk van uw website. Twitter-foto is voor iedereen zichtbaar wanneer je tweet. Het moet dus in alle opzichten uniek en visueel aantrekkelijk zijn. Maar markeer de woorden "deze afbeeldingen worden nu niet langer bijgesneden tot horizontaal in de stream". Kijk eens naar de afbeeldingsformaten voor twitter:

  • De kopgrootte is 1500 x 500 pixels.
  • De profielgrootte van dit sociale platform is 400 x 400 pixels.
  • 440 x 220 pixels is de grootte van een InStream-foto.
  • De grootte van de getweete afbeelding is 1024 x 1024 pixels.

Google+ fotoformaat

Google is een platform dat de Google+ profielpagina van uw website samen met de website in de zoekresultaten laat zien. Je moet er dus voor zorgen dat de kwaliteit van de profielafbeelding zo hoog moet zijn dat de gebruikers meteen worden aangetrokken. Hoewel de afbeelding in een cirkel wordt weergegeven, wordt de afbeelding als een vierkant geüpload.

Upload creatieve afbeeldingen of infographics om uw merk te laten zien op Google+ omslagfoto. Kijk eens naar de afbeeldingsgrootte:

  • De grootte van de omslagfoto is 1080 x 608 pixels.
  • De grootte van de profielfoto is 250 x 250 pixels.
  • De gedeelde afbeeldingsgrootte is 497 x 373 pixels.

LinkedIn-fotoformaat

Houd de LinkedIn-foto zeer professioneel, respectabel en van superieure kwaliteit. Het toont de reputatie en goodwill van uw merk, dus het moet perfect zijn. Omdat het een langwerpige vorm heeft, wordt het soms moeilijk om zo'n afbeelding te vinden die goed past. Maak hier je eigen visuals!! Hier is de lijst met maten:

  • Profielachtergrond is 1400 x 425 pixels.
  • 500 x 500 pixels is de grootte voor een profielfoto.
  • De grootte van de omslagfoto is ingesteld op 646 x 220 pixels.
  • De afbeeldingsgrootte van een blogpost is 698 x 400 pixels.
  • De grootte van het logo is 400 x 400 vierkant. Sinds juli 2015 is de horizontale maat niet meer toegestaan.

Pinterest Fotoformaat

Een prachtig platform om verwijzingsverkeer te genereren, Pinterest heeft niet echt een omslagfoto. De hele weergave van uw merk hangt dus af van de profielfoto die als vierkant moet worden geüpload. De foto wordt midden boven je naam in een cirkel weergegeven.

  • 5 tot 2.8 keer is de ideale pinhoogte die is teruggebracht van 3.5. De grootte is 736 pixels breed.
  • De grootte van de profielfoto is 165 x 165 pixels.

Instagram-fotoformaat

Dit platform draait helemaal om afbeeldingen en alleen afbeeldingen. Het is dus van groot belang om afbeeldingen en visuals van hoge kwaliteit voor Instagram te maken. Upload voor bedrijven het logo dat linksboven op de profielpagina aan de gebruikers wordt getoond. Het houdt de gebruiker vast aan uw merk, aangezien alle afbeeldingen het bijbehorende logo bevatten. Neem een ​​voorproefje van de afbeeldingsformaten:

  • De grootte van de profielfoto is minimaal 110 x 110.
  • Het fotoformaat is aangepast tot 1080 pixels breed voor superieure kwaliteit.

YouTube-fotoformaat

Het is een geweldig platform om video's, visuals of infographics te delen om uw verkoop te stimuleren. De foto's moeten dus van hoge kwaliteit zijn om mensen de video's interessant te laten bekijken. De grootte van de afbeeldingen moet ook perfect zijn om in het frame te passen, zodat ze je kanaal gemakkelijk kunnen bekijken. Hier is de gids voor de afbeeldingsgrootte:

  • Omslagfoto van kanaal is 2560 x 1440 pixels
  • Voor tablets, 1855 x 423 pixels
  • Voor smartphones, 1546 x 423 pixels
  • Voor tv, 2560 X 1440 pixels
  • De grootte van video-uploads is 1280 x 760 pixels

Heb jij even geluk!! Ik heb de spiekbrief voor sociale media samengesteld die je kunt gebruiken bij het ontwerpen van de afbeeldingen, profielfoto's, omslagfoto's of headers voor elk van de bovengenoemde platforms.

gerelateerde berichten