Zoeken

Psychologiehacks om klanten over te halen in uw winkel te kopen

Online winkelen is tegenwoordig een rage en iedereen geeft veel meer uit dan in de etalages. Bij de online winkels is een breed assortiment onder één dak te vinden. Voor het winkelend publiek zijn er veel positieve innovaties en ontwikkelingen die hebben plaatsgevonden.

Het zijn de eigenaren van de webwinkels die enkele cruciale stappen moeten zetten om bij te dragen aan het succes van het bedrijf. De klanten overtuigen om in uw winkel te kopen, is een geweldig idee en u kunt dit doen door middel van deze psychologische hacks. Marketingtactieken kunnen worden toegepast als je een intelligente geest hebt, want er is niets mis mee om mensen in je waarden te laten geloven. Laten we deze trucs toepassen om de klanten te overtuigen om op de KOOP-knop te klikken.

Verleid de klanten voor waardevolle deals

Het weergeven van twee producten tegen verschillende prijzen is een gebruikelijke strategie die door de online winkels wordt gevolgd om de klanten te lokken. Ooit twee pakjes van dezelfde koekjes gezien, maar met verschillende hoeveelheden en verschillende prijzen? Natuurlijk heb je het gezien. Meestal bieden de dure producten meer waarde, zoals in het geval van de koekjes, die met het grotere pakket duur is. Na vergelijking blijkt dat het grote pakket voordeliger en een betere deal is.

Om het nog verleidelijker te maken, voegt u een derde pakket toe met een beter aanbod. Stel dat je een klein pakje koekjes kunt toevoegen aan het grotere voor een iets hogere prijs dan het tweede pakje. Het zal voor de klant een superkoopje lijken en de verkoopkansen zullen veel groter zijn dan u verwacht.

Maak ze gemakkelijk tijdens het winkelen

Motiveer uw potentiële klanten door woorden als Meer krijgen of Meer krijgen te gebruiken. Als u ze het gevoel geeft dat ze minder geld uitgeven aan een waardevol product, zullen ze vaak naar uw site komen om de aankopen te doen. Help de klanten zich meer te concentreren op het voordeel van het product in plaats van op de kosten ervan.

Zet Deal van de Dag

Omdat je weet dat content belangrijk is, kun je tussen de twee producten door de beste deal van de dag laten zien. Om ze aan te trekken, plaats je een goedkoop item aan de linkerkant en het dure item aan de rechterkant en degene die je wilt verkopen, houd dat in het midden. Help hen een betere beslissing te nemen over een specifiek artikel en u kunt via deze strategie meer verkopen genereren.

Nog maar een paar items over

Door dit bijschrift op elke productpagina toe te voegen, wordt de verkoop gestimuleerd, omdat de klant bang zal zijn het artikel te verliezen als het op dat moment niet wordt gekocht. Het boeken van een vlucht of een hotel of het kopen van een kledingstuk met het opschrift "2 items of stoelen over" wekt een gevoel van urgentie op bij de klant en hij handelt onmiddellijk. Het verhoogt uw omzet, want zonder dit bijschrift kan de klant het kopen van het product overslaan. Het missen van een favoriet product is niet acceptabel voor de klanten die snel verkopen.

Hoge naar lage prijzen weergeven

Nog een andere strategie om de kijkers te lokken, is door eerst de best geprijsde producten te laten zien en dan door te gaan naar de lagere. Wanneer de kijker in eerste instantie de hoogste prijzen ziet, wordt hun geest voorbereid zoals jij dat wilt. Door vervolgens over te gaan op de goedkopere producten, kunnen ze een eerlijke beslissing nemen om de middenklasse producten te kopen.

Is het geen onderhandelingsvoorwaarde voor de kijkers?

Conclusie

Een super belangrijke tip is om de klanten de deal te presenteren wat je hebt getoond. Praat ze nooit in een valse deal die u niet kunt bieden. Heb wat respect voor uw klanten en win ze voor altijd. Het implementeren van deze psychologische hacks in de e-commerce winkel werkt geweldig als je echt echte klanten wilt verdienen.

gerelateerde berichten