Zoeken

Haal het meeste uit de productdetailpagina's - Snelle checklist van 2017

Productdetails of -beschrijvingen zijn de belangrijkste elementen van een e-commerceportaal die een koper helpen beslissen of hij een product wil kopen of niet. Open een willekeurige webwinkel en zoek naar het gewenste product. Wat zie je? De mooie en hoge resolutie productafbeelding, productbeschrijving, kenmerken en de prijs, toch?

Wat als de portal deze informatie niet verstrekt, zult u onder de indruk zijn van de manier waarop de producten worden verkocht? Natuurlijk niet! Productdetails zijn het allerbelangrijkste dat zorgt voor een prettige gebruikerservaring. Deze pagina's behalen ook de SEO-successcore van uw online portal.

Hier is de checklist met alle belangrijke elementen voor pagina's met productdetails:

Gestructureerde beschrijvingen
Structurele of georganiseerde dingen worden goed waargenomen door de kijkers, zowel online als offline. Ga naar een willekeurige winkel waar een enorme puinhoop ontstaat, kun je in zo'n omgeving kopen? Evenzo is het in de online portals ongemakkelijk om te kopen als de producten op een chaotische manier worden vermeld. Om een ​​zo rijk mogelijke winkelervaring te bieden, is het essentieel om een ​​structuur of een juiste categorie van de producten te maken, zodat de kijkers gemakkelijk naar een bepaald product kunnen navigeren.

Het zal de zoekmachines ook helpen uw site op een betere manier te doorzoeken.

Unieke titeltags
Titeltags zijn voor SEO-doeleinden! Help de zoekmachines u te vinden via de uitzonderlijke title-tags en toon uw site bovenaan. Deze tags bepalen waar de pagina over gaat, dus let goed op bij het toevoegen van een unieke en beschrijvende titel voor elke productpagina. Meestal wordt gezien dat het primaire trefwoord samen met de naam van het bedrijf of het merk in de titel wordt toegevoegd. Tijdens het zoeken naar het product op Google of een andere zoekmachine, is de title-tag het eerste dat opvalt.

Boeiende productbeschrijvingen
Nog een ander belangrijk element is de productbeschrijving die de shoppers voldoende informatie geeft over het product. Mensen willen de details lezen van het product dat ze gaan kopen, dus denk creatief na en laat een goed uitgevoerde beschrijving zien. Voor SEO-doeleinden wordt het ook aanbevolen om uw eigen beschrijving te schrijven in plaats van deze van internet te kopiëren.

Voorheen was Google te streng in het straffen van dubbele inhoud, maar nu rolt het niet meer tDe site doet ook niets goeds voor dergelijke inhoud. Als u een beschrijving kopieert, verliest u waarschijnlijk de kans om ooit in de topresultaten te komen.

Snel laden
Bovendien? Het hebben van een trage site zal nooit mensen naar uw site trekken, zelfs niet als u de beste producten ter wereld bezit. Ik zal ook dergelijke sites weigeren die seconden nodig hebben om te laden. Wie heeft de tijd om te wachten tot de site opengaat? De wereld beweegt in een snel tempo en mensen willen alles snel gedaan hebben. Dus als uw site enkele seconden nodig heeft om te laden, zal dit uw verkoop aanzienlijk verminderen. De slechte prestaties van de site zorgen ervoor dat mensen denken dat u niet-professioneel en onbetrouwbaar bent. Laat uw site controleren door de ontwikkelaar en los de laadproblemen op om meer verkeer te lokken met het verbluffende productassortiment.

Social Media Buttons
Voert u campagnes op sociale media om de kijkers aan uw site verslaafd te houden? Het is echter een krachtige strategie die wordt gebruikt door veel van de site-eigenaren die een soort van wedstrijden of evenementen blijven houden. Neem deze mantra over door de deelknoppen op sociale media op te nemen! Hoewel dit een geweldige strategie kan zijn om een ​​merkbare indruk te maken op de hoofden van de kijkers, zal uw site ook goed scoren in zoekmachines.

Meta Data
Afgezien van de productbeschrijvingen, hebben Meta Data-beschrijvingen ook een lange weg afgelegd bij het weergeven van uw site in de SERP's. Plaats bijvoorbeeld verleidelijke Meta Data-beschrijvingen in het SEO-veld. Het zal de kijkers verleiden om op uw site te klikken in de Google-resultaten. Ook als je niet als eerste in de zoekresultaten staat, krijg je door de mooi geschreven Meta descriptions meer organisch verkeer.

Dat is alles! Blijf ons volgen voor meer informatieve en interessante updates...

gerelateerde berichten