Zoeken

Een goede verpakking bepaalt het succes van een product - waarom?

Bedenk een product en je krijgt de visualisatie van hoe het eruit ziet. Is het niet? Zeg, ik heb het over Maggi, 's werelds beroemde noedels die wereldwijd worden erkend. Welk beeld krijg je? De gele verpakking met de afbeelding van noedels op de bovenkant, heb ik gelijk?

Een goede verpakking kan het succes van een product maken of verpesten. Het concept van verpakkingen kwam in de schijnwerpers toen de trend van verpakte producten vlam vatte. Het is heel duidelijk dat de meeste online klanten een product kopen vanwege de mooie verpakking die de aandacht van de klant trekt. Vooral de visuele ervaring trekt de kijkers aan en verhoogt hun kooppotentieel.

Om uw website off-the-charts te laten presteren, is het goed om enkele reviews over de productverpakking toe te voegen. Starbucks is een koffiemerk en telkens als we eraan denken, komen het logo en de kopjes in ons op. Waarom? Omdat de logo's en afbeeldingen een blijvende impact op onze geest hebben! Het maakt niet zoveel uit wat er in de beker of het blik of de fles zit, maar de mooie verpakking doet dat echt.

Hoe maakt het uit?

Voor de eCommerce-activiteiten is het uiterst belangrijk om de klanten een oprecht gevoel te geven over uw merk. Het helpt hen echter om uw merk met 100% tevredenheid en geluk in hun huis te verwelkomen. Om zo'n beeld in hun hoofd te creëren, laat je ze de mooie kant van productverpakkingen zien en maak je een winnend moment. Er zijn maar weinig punten om over na te denken voor de succesvolle relatie met uw klanten, bekijk ze eens.

Blijf eenvoudig maar sterk

Hoewel productverpakkingen veel voor de klanten hebben, kan overdreven opzichtig zijn leiden tot een afname van het aantal klanten. Om een ​​merk onder de aandacht te brengen, speelt de verpakking een grote rol, maar niet als het uiterlijke ontwerp niet aantrekkelijk en rustgevend is voor de ogen.

Je hoeft niet altijd een mooie verpakking te ontwerpen om je te onderscheiden van de massa, maar een simpele verpakking is voldoende. Laten we een voorbeeld nemen van Ebay die de pakketten van derden naar de klanten stuurt en alleen een eenvoudig logo op de buitenste doos heeft. Simpel gezegd, het geeft weer dat Ebay de afzender is, wat een onmiddellijke indruk op de ontvanger is en er geen speciale luxe verpakking nodig was.

Een dergelijke verpakking overtuigt de klanten van de echtheid van het product en geeft hen het gevoel alsof het product van Ebay is. Het speelt een oplichterij voor de opwinding van de klant door een product van een derde partij te leveren via een Ebay-doospakket.

Mooie verpakking helpt meer interesse te wekken

Een mooie productverpakking verleidt de kijkers om meer over uw merk te weten te komen. Bedenk een mooi pakket dat je misschien hebt gezien bij je laatste bezoek aan de supermarkt. U kiest direct het product om de verpakking duidelijk te zien maar niet het product. Wat u echter lokte, was de verpakking en niet het product zelf. Het geeft duidelijk aan dat zodra u tevreden was met het pakket, de volgende stap was om verder te gaan om te weten wat het product was. Was het niet?

Het bezitten van een e-commerce merk is een beetje eenvoudig in vergelijking met het verkopen in de fysieke winkels. Ja, je hebt het goed gehoord. Om ervoor te zorgen dat meer mensen u kunnen vinden, moet een gemeenschappelijk doel zijn om uw producten aan ten minste één winkel te leveren en op de plank te krijgen.

Er wordt aangenomen dat 66% van de klanten een product probeert vanwege het opvallende ontwerp. Dus waarom niet een mooi pakket ontwerpen om als een rockster op de markt te belanden?

Probeer deze Sure Shot-tips voor uitzonderlijke verpakkingen

Probeer deze tips om de productverpakking op te frissen:

  • Gebruik prachtige stickers en notities
  • Voeg het logo op de verpakking toe om uw identiteit te tonen
  • Druk je bestverkopende artikelen af ​​om bekendheid te creëren
  • Geef een fooi of bonus weg aan de klant voor een verrassend gevoel

Vergeet ten slotte niet om de recensie van de productverpakking toe te voegen met vermelding van het uiterlijk en het gevoel. Laat mensen zien wie je bent en waarom je in de markt bent!

gerelateerde berichten