Zoeken

Geef uw e-commercebedrijf een nieuwe dimensie met voor afbeeldingen geoptimaliseerde productafbeeldingen

Productpagina's zijn de dealmakers of -brekers voor uw online winkels. Aangezien de volledige aandacht van de klant ligt bij het kopen van de producten uit de e-commerce winkel, is het belangrijk om hen de perfecte productpagina's te laten zien. Het wekt interesse bij hen op en ze kunnen een ongewenste aankoop op uw site doen. In sommige situaties heeft de klant geen tijd om door de hele website te scrollen en komt hij direct op de productpagina terecht. Dus in dit geval wordt het echt essentieel om hun winkelervaring de moeite waard en waardevol te maken.

Ontwerp een mooie productpagina om vertrouwen in hen te wekken en de kansen op inkomsten te vergroten die veel hoger zijn dan verwacht. Hier volgt de reeks stappen die moeten worden gevolgd voor, tijdens of na het optimaliseren van de productpagina's. Bekijk ze eens:

Onderdelen van het pagina-ontwerp

Het optimaliseren van de productpagina's neemt een belangrijke plaats in, maar wees niet te wanhopig. Analyseer allereerst de elementen die u aan de pagina's kunt toevoegen om ze er goed en informatief uit te laten zien. Goede pagina's zijn pagina's die de gebruikers zoveel mogelijk informatie geven. Er is geen ruimte voor pluisinhoud als het gaat om de productpagina's.

In het begin moeten de producttitel en het overzicht heel duidelijk en begrijpelijk zijn voor de kijker. Stel dat je een blauw gekleurde jurk voor het meisje hebt getoond, dan zou de titel "Blauwe jurk voor meisjes" moeten zijn. Zo'n titel is gemakkelijk te lezen omdat de kijker meteen kan begrijpen wat er op de pagina staat.

Vervolgens moeten de afbeeldingen van hoge kwaliteit zijn die het product vanuit verschillende hoeken en close-ups goed weergeven. Zoom in op het product en maak foto's om elk hoekje van het product weer te geven. Geef de afbeeldingen weer op een witte achtergrond en markeer het hoofdproduct zodat er voldoende licht op valt. Gebruik de juiste achtergrondverlichting voor de achtergrond en voeg indien mogelijk ook de unieke beschrijving en beoordelingen toe. Productbeschrijvingen voegen diepte toe aan de hele pagina en de klant voelt zich zelfverzekerd over het product.

Maak verbluffende afbeeldingen

Afbeeldingen zijn het eerste dat de klant op de pagina ziet, zelfs vóór de beschrijving. Afbeeldingen van goede kwaliteit trekken de kijkers aan en laten hen beslissen of het product de moeite waard is om te kopen of niet. Omdat de eerste indruk de laatste indruk is, kunnen afbeeldingen van uw online bedrijf een topkeuze van de klanten maken. Tekst alleen is niet indrukwekkend en kan de klant niet overhalen om het product te kopen, dus om enigszins uitzonderlijk te zijn, plaats afbeeldingen in hoge resolutie.

Investeer in goede cinematografie met de juiste camera, degelijke apparatuur en een ervaren fotograaf als je niet weet hoe je uitzonderlijke foto's moet maken. Slecht belichte foto's voegen nooit een dimensie toe aan de foto's, dus om mooie foto's te maken, moet u behoorlijk wat tijd en geld besteden aan het inhuren van een professionele fotograaf. Als de afbeeldingen niet van hoge kwaliteit zijn, moet u ze mogelijk bewerken, want zonder goede afbeeldingen presteert online zaken niet goed.

Een enkele productfoto is nooit genoeg voor een e-commerce winkel, omdat klanten het product vanuit elke hoek willen zien om een ​​eerlijke beslissing te nemen. Productfotografie laat het product op een mooie manier zien en maakt het voor de kijker gemakkelijk om het product te voelen alsof hij in een etalage staat. Voeg indien mogelijk ook de afbeeldingen toe van de klanten die het product eerder hebben gekocht. Deze handeling zal uw site op een betere manier illustreren en mensen zouden graag hun aankopen doen op uw portaal.

Zorg voor de achtergrond

Goede e-commerce winkels hebben de prachtige productfoto's met een mooie achtergrond, achtergrondverlichting en een goed ontworpen productpagina. Om alles goed te laten werken, is het heel belangrijk om consistente afbeeldingen op de portal te hebben. Professionaliteit geeft weer wanneer de foto's een witte of effen achtergrond hebben en dezelfde afmetingen gebruiken.

De foto's moeten er beter uitzien en de beeldverhouding moet perfect zijn om het uiterlijk niet te verpesten. Omdat afbeeldingen vanuit verschillende hoeken of locaties worden gemaakt, kan er een verschil zijn in de afmetingen, dus zorg ervoor dat u ze allemaal met dezelfde afmetingen bewerkt. Het zal een echt gevoel geven aan de klanten en zij zouden uw organisatie- en beheerkwaliteit waarderen.

Optimaliseer de pagina's voor mobiele weergave

Het laatste maar belangrijkste is om de pagina's responsive te maken, zodat ze op mobiel kunnen worden bekeken. Het hebben van geweldige productfotografie en beschrijvingen is niet alles als de pagina's niet goed zijn geoptimaliseerd. Omdat mensen nu behoorlijk actief zijn op mobiele telefoons, browsen ze op deze apparaten door de winkelsites. Om ze een probleemloze winkelervaring te bieden, is het belangrijk om ze op hun telefoon door je site te laten bladeren.

Elke website die meer dan 3 seconden duurt, wordt niet leuk gevonden door de kijkers. Snel laden en snel bladeren door pagina's vormen een perfecte combinatie van een geoptimaliseerde site. Investeer veel tijd in het analyseren van hoe de site werkt op verschillende mobiele apparaten. Houd uw productpagina's geoptimaliseerd om de winkelervaring van de klanten op te fleuren.

Conclusie

Ik hoop dat al deze stappen nuttig zijn voor uw bedrijf en dat om de winkelervaring naar een nieuw niveau te tillen, de klanten het beste uit uw portal kunnen halen. Maak winnende productpagina's en verdien de betrouwbare klanten die uw verkopen naar een geheel nieuw niveau tillen.

gerelateerde berichten