Zoeken

E-commercetrends om te volgen in 2017

De handelstrend stijgt hoog in de lucht en dat geldt ook voor de concurrentie. Het is echt moeilijk om een ​​gevestigd merk te verslaan, maar niet onmogelijk als je de uitgebreide kennis hebt van ontluikende e-commercetrends. Of uw bedrijf nu klein, middelgroot of groot is, deze trends komen goed van pas en stellen u in staat om de concurrenten voor zich te winnen. Om in 2017 met de nieuwste trends te beginnen, moet u off-the-charts presteren en uw e-commercebedrijf wereldwijd uitbreiden.

Afscheid nemen van 2016 was zeker een gemengde emotie, want iemand werd succesvol en anderen kregen slechte ervaringen. Aangezien we ons in het tweede kwartaal van 2017 bevinden, wil ik u graag door de nieuwste e-commercetrends leiden die opkomen. Leun achterover en pas deze trends toe om uw merk te zien groeien:

Verkoop sociaal

Verkopen op de sociale-mediaplatforms is een goede strategie, omdat het relatief eenvoudig is om de mensen via dergelijke kanalen binnen te halen. Het kan moeilijk zijn om mensen onwankelbaar naar de website te lokken, aangezien 70-80% van het publiek sociale platforms gebruikt om te communiceren. In 2017 is het genereren van een flink deel van het verkeer naar de website mogelijk door de producten of diensten te verkopen op FaceBook, Twitter, Pinterest, Instagram en vele andere. Bedenk een perfecte marketingstrategie om de kijkers te lokken!

Maak gebruik van de faciliteiten van sociale kanalen en toon je talent aan de wereld door een lanceringsevenement aan te kondigen.

Ga voor mobiele app

Verkopen via mobiele apps is geen rocket science zoals in dit digitale tijdperk; mensen zijn sterk afhankelijk van de mobiele interfaces om de aankopen te doen. Zorg er daarnaast voor dat uw site responsief is, zodat mensen het voorrecht hebben om onderweg toegang te krijgen tot de website. Soepele en gemakkelijk navigeerbare websites worden verwelkomd door mensen van alle leeftijdsgroepen. Wanneer u de mobiele applicatie heeft, wordt het ook gemakkelijk voor de klanten om de producten met het gemak van hun vingers te bekijken.

Voeg verschillende betalingsopties toe

Wat als de klant behoorlijk wat tijd doorbrengt op uw portal, de producten kort vermeldt en uiteindelijk naar de afrekenpagina gaat en de gewenste betaalmethode niet heeft gevonden? Wat nu? U bent een echte en waardevolle klant kwijtgeraakt, simpelweg omdat de betaalmethode niet beschikbaar was. Om dit probleem op te lossen, moet u alle populaire betalingsgateways zoals lokale banken, PayPal, Skrill, Payoneer gebruiken, anders vindt u het handig. Het zal meer leads binnenhalen en zo de verkoop stimuleren.

Bied snelle productretouren aan

Klanten houden er helemaal niet van om te wachten om de producten terug te sturen vanwege problemen met de pasvorm, kleur of maat. Hoewel online winkelen zijn eigen voordelen heeft, zoals thuis zitten en dingen kopen zonder die verzengende hitte of koude winters te verdragen, heeft het ook enkele nadelen. Een klant bestelde een product, maar bij aankomst vond hij het niet leuk. Nu zou hij natuurlijk proberen het product terug te sturen. Om het vertrouwen van de klant te winnen, moet u een gestroomlijnd retourbeleid voor producten aanbieden, zodat hij het product zonder enige provocatie kan terugsturen. Veel webportals missen de mogelijkheid om producten te retourneren en hier kunt u ze voorblijven door een snelle ophaaloptie te geven. Geef uw klanten een zucht van verlichting in plaats van op hun zenuwen te werken met de slechte gebruikerservaring.

Suggestieve verkoop

Deze geweldige trend zal de portalen dit jaar helpen om op grotere hoogten te komen. Het is de uitstekende manier om de gebruikers betrokken te houden en zich verbonden te voelen met de site, aangezien u kunt kiezen voor suggestieve verkoop. Misschien zal de portal de waarschijnlijke items aan de gebruiker tonen, afhankelijk van zijn eerdere aankoop- of browse-gewoonten, waardoor de interesse bij hen wordt gewekt om het product onmiddellijk te kopen.

Creëer boeiende inhoud

Om meer bezoekers te trekken, laat u uw creatieve sappen stromen in termen van inhoud. Plaats leuke en boeiende inhoud op de site om de gebruikers te boeien en over te halen dingen van uw portal te kopen. Schrijf boeiende inhoud om hen te helpen slimme aankopen te doen, aangezien de inhoud alle potentie heeft om de moeilijke tijd te doorstaan. Een van de belangrijkste e-commercetrends, inhoud zal nooit uit de scene verdwijnen. Stuur de professionele e-mails en nieuwsbrieven weg om mensen naar uw portal te halen.

Conclusie

Als klap op de vuurpijl zou ik zeggen dat online winkelen een harde competitie is die niet te verslaan is zonder slimme zetten. Risicofactor staat altijd op de eerste plaats, dus om er anders uit te zien, moet je de nieuwste trends in 2017 volgen. Adopteer deze trends en laat het me weten in het commentaargedeelte als ik er een heb gemist!

gerelateerde berichten