Zoeken

Alles over dropshipping die u moet weten

Dropshipping is een criterium waarbij de persoon die een product verkoopt, het niet echt bezit, maar dat specifieke item van een derde partij koopt en het vervolgens rechtstreeks naar de klant laat verzenden. De verkoper hoeft het product niet op voorraad te houden, wat het grootste voordeel is, omdat de voorraadkosten aanzienlijk worden verlaagd.

Hoewel elk model zijn eigen voor- en nadelen heeft, heeft het er ook een paar. Kijk eens:

Voordelen

Weinig kapitaal nodig: Zoals gezegd vereist dropshipping een beetje kapitaal omdat er geen echte voorraad of inventaris nodig is om een ​​online winkel te creëren. Alleen al het opzetten van de contacten met weinig leveranciers of derden houdt u op de hoogte van al het werk. U hoeft niet zelf een product te kopen, maar laat de klant het artikel bestellen en betaalt het direct nadat u uw winst heeft behouden.

Makkelijk te starten: Beginnen met een dropshipping-model is veel eenvoudiger dan die traditionele e-commerce winkel. U hoeft zich geen zorgen te maken over het beheren van een magazijn, het inpakken van de artikelen, het leveren van de producten, het voorbereiden van de boekhouding om het overzicht bij te houden of het afhandelen van terugbetalingen of retouren.

Minder overheadkosten: Mensen die betrokken zijn bij de dropshipping-detailhandel hoeven geen overheadkosten te maken. Een laptop en een stabiele internetverbinding zijn allemaal klaar om het podium te rocken zonder te maken te hebben met de echte voorraad.

Enorme reeks producten: Omdat u zich geen zorgen hoeft te maken over de inventaris, kunt u de klanten een breed assortiment aan producten aanbieden. Kies gewoon een artikel waarin uw leverancier handelt en vermeld het op uw website. Neem bestellingen op en laat het artikel zonder extra kosten naar de klanten verzenden.

Met al deze aanlokkelijke voordelen, zijn er enkele nadelen die bijdragen aan dit geweldige winkelmodel:

Nadelen

Kleinere marges: De marges zijn veel kleiner in het dropshipping-model, omdat de winst wordt verdeeld tussen de verkoper en de derde partij. Om meer aandacht van de klant te trekken, houden de verkopers de marges laag. Om de toenemende concurrentie het hoofd te bieden is het aanhouden van kleinere marges belangrijk, wat een nadeel blijkt te zijn.

Kan de voorraadregistratie niet bijhouden: Omgaan met de eigen voorraad of inventaris is gemakkelijker omdat wanneer een derde partij betrokken is, het moeilijk wordt om de voorraad bij te houden. De leveranciers waarmee u een band hebt, geven geen overzicht van de voorraad en de voorraad verandert regelmatig. Dus wanneer een klant een bestelling plaatst, weet u niet of dat product al dan niet beschikbaar is voor verzending.

Stijging in verzendkosten: Als de klant de bestelling plaatst voor 4 of 5 producten en elk van de producten is beschikbaar bij de verschillende leverancier, zal dit de verzendkosten verhogen die door u moeten worden gemaakt. Verwachten dat de klant de verzendkosten voor elk afzonderlijk product betaalt, is niet te rechtvaardigen.

Dropshipping is echter geen coole en perfecte manier vanwege de merkbare nadelen die problemen veroorzaken voor uw bedrijf. Maar dit is ongetwijfeld een goede zaak, als dropshipper, kom niet in de scene. Het zijn de derde partij en de klant die zaken doen.

gerelateerde berichten