Zoeken

8 verplichte manieren om perfecte productafbeeldingen te maken

Verplichte manieren om perfecte productafbeeldingen te maken
Verplichte manieren om perfecte productafbeeldingen te maken

8 verplichte manieren om perfecte productafbeeldingen te maken

We hebben veel gesproken over productfotografie deze dagen en waarom niet, het is het belangrijkste onderdeel dat bepaalt of u groei in uw online bedrijf kunt verwachten of niet. Je moet bij de landwinkel hebben gezien dat ze hun hoofdvenster verfraaien. Het proces staat bekend als visual merchandising. Het wordt ondernomen om voorbijgangers aan te trekken. Ze gebruiken de beste artikelen van hun winkel en proberen ze er aantrekkelijker uit te laten zien met behulp van andere rekwisieten. Zo is het ook met webwinkels.

De presentatie van alles wat u wilt verkopen, moet elegant zijn. Er zullen veel mensen zijn die niet eens de behoefte zullen voelen om te kijken wat u te bieden heeft als uw site geen indrukwekkende presentatie heeft. Onder dezelfde manier van handelen is het zeer noodzakelijk geworden om aan de productafbeeldingen te werken. Veel online portals zoals eBay, Amazon, Pinterest, enz. hebben hun protocollen voor productfotografie gespecificeerd. Als u ze niet volgt, kunt u geen verbinding maken met deze portals.

Je moet je afvragen waarom e-commerce productfotografie tegenwoordig zo cruciaal wordt, nou, hier is het antwoord:

Dit is een onvermijdelijk feit dat online winkelen zijn spectrum aanzienlijk heeft verbreed. Elk individu heeft de trend in zijn leven overgenomen. Waar er een overvloed aan voordelen is van online winkelen, zijn er ook bepaalde valkuilen. In tegenstelling tot landwinkels, kunt u het product niet aanraken, het van binnenuit controleren en eventuele slijtage (indien aanwezig) in online winkels opsporen. Je krijgt alleen te zien wat er op het scherm wordt weergegeven.

In zo'n verbijstering wilt u absoluut dat de kopers u tevreden stellen met een panoramisch uitzicht op het product, zodat u uw beslissing kunt nemen. Daarom is het beter om indrukwekkende visuals te maken als uw verkoopkracht. Het tweede deel om de koper tevreden te stellen, is de productbeschrijving die alle essentiële kenmerken ervan vermeldt. Adept productfotografie is het enige hulpmiddel om de hik van online winkelen te overwinnen.

Hoe maak je productfotografie beter?

Laten we zonder verder oponthoud ingaan op het hoofdgedeelte van het artikel. Alsjeblieft:

Visuele context toevoegen

Er zijn meerdere producten die worden verkocht op de online hub. Elk product wordt verkocht met een context. Je hoeft alleen maar de context te erkennen en te gebruiken in je fotografie. Stel dat u foto's maakt van een laptop, dan is dat eenvoudig omdat u deze eenvoudig op een platform met een witte achtergrond kunt plaatsen en foto's kunt maken. U kunt dan de maat en andere maatgegevens vermelden. Voor producten zoals koelkasten dient u deze volledig, gevuld en leeg te tonen. Daarom moet u voor elk producttype de context erkennen en vervolgens aan de slag gaan.

Verplichte hulpmiddelen

Over het algemeen is de productfotografie een enorme taak. Het zou kunnen worden gedaan met een doe-het-zelf-aanpak, maar dat zal het post-fotografiewerk vergroten. Een mooie camera met alle essentiële instellingen, statief en belichtingsgereedschap, zijn enkele van de verplichte dingen waar je niet aan kunt ontsnappen. Tegenwoordig zijn mobiele camera's echter zo bedreven in het produceren van kwaliteitsfoto's dat u versteld zult staan ​​van de resultaten. De tools zijn dus behoorlijk noodzakelijk voor een perfecte productfotografiesessie. Het is ook aan te raden om een ​​fotograaf in te huren voor de taak en het dan zelf te doen; als u niet zeker weet of u het wel of niet kunt doen.

Nadruk op de achtergrond

Meestal worden de productafbeeldingen op een witte achtergrond gemaakt. Later, tijdens het bewerken, kunt u effecten toevoegen en het voor de kijkers natuurlijker laten lijken. Voor PP is een vlekkeloze achtergrond zonder horizon vereist. Het zal het uiterlijk van het product verbeteren en er zal ook geen afleiding zijn voor de kijkers. Het is moeilijk om foto's te maken die geen nabewerking vereisen, maar tegelijkertijd is dit de enige magische of fotografische vaardigheid om foto's te maken die niet per se bewerkt hoeven te worden.

Opstelling van productfotoshoot

 

detaillering

Zoals eerder vermeld, vertrouwen kijkers alleen op wat ze zien. Daarom wordt het nog belangrijker om het product met elk essentieel detail te laten zien. U kunt meerdere afbeeldingen van het product toevoegen, zodat u het vanuit elke mogelijke hoek kunt zien. U kunt ook een GIF-bestand van meerdere foto's maken en deze gebruiken voor weergave. Een GIF-video kan ook werken voor de presentatie. Als je te maken hebt met producten die close-up nodig hebben, zoals borduursels, ritsen, knopen, enz., dan wordt het noodzakelijker om afbeeldingen van elk mogelijk detail te uploaden.

Actionable

Alle producten die online worden verhandeld, hebben hun eigen vereisten voor productfotografie. Het is essentieel om beschrijvend te zijn over het gebruik van het product en hoe het eruit zal zien in actie. Zo zijn er kledingproducten. Het is beter als je ze op een model laat zien. U krijgt een perfect beeld van hoe het er bij u uit zal zien. Er zijn producten zoals laptops of andere elektronica die stilstaande afbeeldingen vereisen. Je hoeft ze alleen maar op een horizon te plaatsen en geweldige foto's te maken. Het enige dat u nodig hebt, is een effen witte achtergrond voor zo'n manier van handelen. Daarom moeten productafbeeldingen zichzelf beschrijven.

 

Product op Modellen body met maat

 

Maat truc:

Er zijn veel interessante trucs die klanten nastreven om de producten te bereiken en te kopen. Bij productfotografie moet je evenwicht bewaren en foto's in verschillende formaten aanklikken. Dit zal klanten helpen om de site van het product vanuit verschillende hoeken te begrijpen. Stel dat u foto's maakt van een tas, dan moet u verschillende maten van de tassen op de foto's aanbieden. Hiervoor is de beste manier om afbeeldingen op afstand, minder afstand, kleinere afstand en dichtbij te pakken. De fotografie moet in hoge resolutie gebeuren zodat het niet vervormd is voor de kijkers en ze het product perfect kunnen bekijken. Mensen raken meestal geïrriteerd als ze geen close-up of grotere versies van het product vinden. Er zijn enkele maatprotocollen die u moet leren tijdens de fotosessie.

Het product instellen

Ook het instellen van het product speelt een belangrijke rol. Elk product heeft mogelijk enkele instellingsvereisten en aan al deze vereisten moet nauwkeurig worden voldaan. Stel dat je foto's maakt van een kledingstuk, dan moet je het eerst goed controleren op slijtage. Als er spanningen zijn, moeten deze onmiddellijk worden verwijderd. Dan moet je het goed strijken. Voordat u productafbeeldingen maakt, moet u ervoor zorgen dat het product klaar is voor een fotosessie. Aangezien we hier een voorbeeld van kleding beschouwen, moet u ervoor zorgen dat het product in actie is. Dit betekent dat het beter is als een model het kledingstuk draagt. Producten zoals sieraden moeten ook worden geënsceneerd op een echt model of dummy-rekwisieten. Hierdoor kunnen mensen ook het juiste uiterlijk van het product begrijpen wanneer het live wordt gedragen.

Consistentie

E-commerce is geen casual business. Het is daarom een ​​zeer professionele onderneming; het moet met gelijke betekenis worden behandeld. U moet consistentie in al uw productfoto's behouden. U kunt niet van achtergrond wisselen voor dezelfde producten. Dit ziet er snode uit en mensen zullen uw website niet graag bezoeken. Achtergronden, zelfs het bewerken van de statiefinstellingen moeten voor alle producten hetzelfde zijn. Tijdens het fotograferen moet je extra nadruk leggen op de belichting. Het wordt aanbevolen om alle instellingen op te slaan voordat u de fotosessie voor de dag afmeldt. Het zal u helpen bij het hervatten van dezelfde instellingen elke keer dat u de volgende opname wilt maken. Consistentie helpt niet alleen bij het verbeteren van het uiterlijk van de winkel, maar het zal ook helpen bij het maken van vergelijkingen.

gerelateerde berichten