Zoeken

5 veelvoorkomende blunders bij het fotograferen van sieraden

Sieraden producten

Bij vrouwen draait alles om winkelen en onder hun meest geliefde koopbare producten nemen sieraden een belangrijke plaats in. Voor e-retailers is het enorm noodzakelijk om sieradenproducten op zo'n manier te presenteren dat het de kijker verleidt zodra ze een blik op het product hebben.

Het gedrag van uw productimago doet het maximale werk voor u. Klanten waarderen bedreven fotografie en presentatie van het product, samen met uitgebreide specificaties. Daarom is een nauwkeurige weergave van het product noodzakelijk genoeg om het hart van de klant te stelen en een snelle verkoop binnen te halen.

Hoewel elke fotograaf heel goed bekend is met de behoeften en wensen van sieradenfotografie, proberen ze toch een aantal veelvoorkomende fouten tijdens de sessie. Zowel de fotograaf als de ontwerper die het eindproduct maakt, moeten weinig richtlijnen in gedachten houden en fundamentele fouten vermijden.

Neem een ​​voorproefje van veelvoorkomende fouten in de fotografie van sieradenproducten die uw verkoop spontaan kunnen verpesten:

  1. Onzorgvuldige presentatie: Op het moment dat u in e-business stapt, is er geen ruimte voor onvolkomenheden. U zult te maken krijgen met het laten vallen van zaken als u uw werk niet kritisch opvat. De presentatie van producten is een groot probleem, vooral wanneer u handelt in producten zoals sieraden.

fouten van productfotografie

Een onzorgvuldige of slordige presentatie van de sieraden is een veel gemaakte fout. U moet tijdens de sessie voorzichtig zijn om alle tags, stickers of strings van het product te verwijderen. Mensen maken deze fouten omdat ze hun product niet controleren op slijtage, ontbrekende edelstenen, vervaagde kleuren, enz. Dit alles moet worden vermeden

Variatie in de weergave van producten: Een andere veelgemaakte fout die veel fotografen maken, is de inconsistentie in de presentatie van hun producten. De afmetingen van alle producten die onder gemeenschappelijke niche worden vermeld, moeten hetzelfde zijn. Variatie in de presentatie irriteert de klant en geeft een slechte indruk van uw website. Basisinstellingen, belichting, achtergrond, schaduw en alle andere effecten moeten in elke productafbeelding hetzelfde zijn. Hierdoor ziet uw portaal er professioneler en aantrekkelijker uit.

oogstrelende productfotografie

Ongewenste add-ons: Add-ons of rekwisieten komen veel voor in productafbeeldingen. Er zijn enkele sites die het gebruik van mannequins of andere attributen in de productafbeelding beperken. Niet-naleving van de richtlijnen van een dergelijk portaal kan uw online bedrijf maximaal verlies opleveren. Rekwisieten worden beschouwd als louter afleiding voor kopers en worden uit de richtlijnen geschrapt. Je hoeft alleen maar schone en professionele afbeeldingen te uploaden voor meer omzet.

etalagepop-product-afbeelding

Reflectie: Is het je ooit opgevallen dat je tijdens het maken van foto's van je sieraden een reflectievlek toevoegt aan de productafbeelding. Veel fotografen merken dit niet, maar geloof me; het is een essentieel ding om te weten. U moet uw afbeelding nauwkeurig scannen en kijken of er een reflectie van het cameralicht op de productafbeelding is. Dit is een ander teken van amateuristische productfotografie.

toevoeging-reflectie

Meerdere achtergronden: Er zijn verschillende soorten sieraden die bij de aanbieding moeten worden vermeld. Niet elk product ziet er goed uit op drukke achtergronden. Misschien is dat de enige reden voor online winkels om wit te specificeren als de enige achtergrond die moet worden gebruikt. Fotografen die extra nadruk leggen op drukke achtergronden zorgen juist voor afleiding. Ook dit moet vermeden worden.

 

gerelateerde berichten